Co to Google Ads? Google Ads to bardzo przydatny system dla każdej osoby, która zamierza reklamować swoje usługi w Internecie. Jednak żeby efektywnie go używać, trzeba wiedzieć czym on jest i do czego służy.
Skąd wzięło się Google Ads?
Jak sama nazwa wskazuje, platforma powstała jako projekt znanej przede wszystkim z wyszukiwarki firmy Google. Działo się to na początku lat dwutysięcznych. Początkowo system działał nieco inaczej niż obecnie. Klienci mogli po prostu wykupić w nim obsługę swojej kampanii reklamowej. Po uiszczeniu opłaty lub wykupieniu abonamentu, przekazywano kampanię w ręce Google Ads, a właściwie Google Adwords – bo tak właśnie nazywała się wtedy ta platforma.
System ten sprawdzał się bardzo dobrze w przypadku dużych firm, których zarząd nie chciał kłopotać się prowadzeniem własnej kampanii. Jednak inaczej było w przypadku firm małych lub takich, które wolą samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe. Te pierwsze miały zdecydowanie za małe budżety, a drugie – wolały mieć dostęp do przebiegu kampanii i możliwość decydowania o jej przebiegu.
Zobacz koniecznie:
Samoobsługowy system
W odpowiedzi na potrzeby rynku firma Google zdecydowała się więc wprowadzić samoobsługową alternatywę dla wcześniejszych działań. Wydarzyło się to w 2005 roku. Samoobsługowy system zachował nazwę AdWords, zaś prowadzenie kampanii reklamowych przeniesiono wówczas do projektu o nazwie Jumpstart.
Rozwój systemu
Od tamtego czasu system zaczął intensywnie się rozwijać. Ciągle pracowano nad jego wydajnością, a także wprowadzano kolejne obszary działania. W 2008 roku firma Google wprowadziła na uczelnie wyższe kursy ćwiczeniowe z AdWords dla studentów, a w 2013 rozszerzono pole działania na różne urządzenia umożliwiające korzystanie z Internetu, wraz z pobieraniem z nich statystyk i tworzeniem raportów.
Od AdWords do Ads
Wkrótce potem rozpoczęto prace nad przekształceniem Google AdWords w GoogleAds. Ostatecznie nastąpiło to w lipcu 2018 roku.W rzeczywistości jednak pod nową nazwą znaleźć możemy wszystkie dotychczasowe funkcje, jakie oferowała platforma.
Jak działa Google Ads?
Znając już historię Google Ads, możemy przejść do omówienia tego, jak właściwie działa ów system. W rzeczywistości opiera się on przede wszystkim na pamięci przeglądarki, a więc tak zwanych plikach cookie. Drugim wartościowym narzędziem wykorzystywanym przez Google Ads są słowa kluczowe.
Czuły algorytm Google Ads
Dzięki kombinacji tych dwóch czynników, czyli pamięci przeglądarki oraz słów kluczowych, aby dobrać odpowiednie produkty i usługi dla potencjalnych klientów i odwrotnie. Dzięki temu jako użytkownicy Internetu trafiamy na reklamy produktów, które mogą nas zainteresować, a reklamodawcy tym samym docierają prosto do swojej grupy odbiorczej.
Szeroka sieć
Inną kwestią dzięki której system Google Ads jest skuteczny jest bardzo szeroka sieć reklamowa. Wykupione w Google Ads reklamy wyświetlają się bowiem nie tylko w wynikach wyszukiwania Google. Znajdziemy je także na wszystkich stronach w Internecie objętych programem partnerskim, a także na wielu platformach streamingowych, z których najbardziej znaną jest obecnie YouTube.
Funkcje Google Ads
W obsłudze systemu Google Ads pomaga nam natomiast mnogość przydatnych funkcji. Mają one za zadanie zwiększyć efektywność naszych działań marketingowych w sieci.
Google Analytics
Google Analitycs stanowi jedno z najlepszych urządzeń powiązanych z systemem Google Ads. Jest to platforma internetowa umożliwiająca głęboką statystykę obsługiwanych przez nią witryn. Co więcej, założyć w niej konto może każda osoba posiadająca po prostu konto Google. Do pewnego momentu korzystanie z systemu jest też zupełnie darmowe. Dopiero po przekroczeniu zawrotnej granicy 5 milionów wyświetleń strony miesięcznie system zaczyna naliczać opłaty.
Imponujący system statystyk Google Analitycs obejmuje obecnie około 80 sposobów raportowania aktywności na stronach. Bez trudu przebiega też jego integracja zarówno z systemem Google Ads, jak i wszelkimi platformami e-commerce, umożliwiającymi prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem Internetu.
Na popularność serwisu wpływa także to, że dostępny jest już w 37 różnych językach, a między innymi w:
- chińskim,
- angielskim,
- filipińskim,
- francuskim,
- niemieckim,
- włoskim,
- japońskim,
- koreańskim,
- polskim,
- rosyjskim,
- hiszpańskim.
Jakie kampanie oferuje Google Ads?
System cały czas się rozwija, tak samo jak rozwija się przecież rynek urządzeń pozwalających na łączenie się z siecią oraz platform, które odwiedzamy. Choć kampanie prowadzone w sieciach wyszukiwarek są więc dziś wciąż jednymi z najbardziej efektywnych, to na innych polach Google Ads także odnosi sukcesy.
Na uwagę zasługuje tu prężnie rozwijająca się sieć reklamowa Googe Ads. Należeć do niej może każda witryna internetowa, która spełnia określone wymagania. Dzięki temu miliony stron internetowych na całym świecie mogą wyświetlać zaprojektowane przez nas reklamy, co daje możliwość docierania do potencjalnych klientów na niespotykaną dotąd skalę.
Dużym sukcesem cieszą się także tak zwane kampanie produktowe. Mają one nieco inną, bardziej graficzną formę i nastawione są na sprzedaż konkretnych produktów proponowanych potencjalnym kupującym.