Konstrukcja kontenerów morskich – budowa
Konstrukcja kontenerów morskich – budowa. Kontenery do wysyłki ładunków drogą morską są produkowane zgodnie ze standardowymi projektami. Konfiguracja kontenera wymaga wygodnego załadunku i rozładunku, bezpiecznego umieszczenia na statku i w terminalu magazynowym. Ponadto w przypadku kontenera morskiego budowa musi zawierać specjalne urządzenia do transportu towarów do miejsca docelowego. Od belek, ścian, podłogi, drzwi, po zawiasy, rygle, słupy narożne.
Konstrukcja kontenerów morskich – budowa
Kontenery morskie https://kontenery-morskie.biz.pl/ to niezawodne stalowe skrzynie o standardowych wymiarach, przeznaczone do transportu towarów różnymi środkami transportu. Konstrukcja pojemnika zależy od celu i objętości pojemników, rodzaju transportowanych materiałów oraz warunków przechowywania towarów. Konfiguracja modeli umożliwia kompaktowe umieszczenie modułów ładunkowych w ładowniach statków morskich, terminali magazynowych, wagonów kolejowych lub na platformach samochodowych. Konstrukcje metalowe są zaprojektowane dla absolutnego bezpieczeństwa ładunku i intensywnej pracy w różnych warunkach.
Metalowa rama kontenera morskiego składa się z następujących elementów:
- Dno kontenera morskiego, podłoga może być wyłożone sklejkami drewnianymi wodoodpornymi lub perforowaną powłoką syntetyczną
- Ściany boczne (grubość ścianki zależy od jego przeznaczenia)
- Belki poprzeczne: górna, podstawy
- Belka wzdłużna: górna, podstawy
- Drzwi czołowe
- Naroże kontenerowe
- Wałek regulujący
- Uszczelka
- Zawias, ucho celne
- Rygle
- Słupek narożny.
W kontenerze morskim budowa ramy to profilowany lub wytłaczany walcowany metal (najczęściej z blachy metalowej). Nakładające się zbiorniki są połączone łącznikami narożnymi. W dolnej części większości modeli znajdują się kieszenie technologiczne na wózek widłowy.
Kontenery morskie budowa podłogi, ścian, drzwi, dachu
W kontenerach morskich budowa podłogi implikuje obecność głównej belki wzdłużnej z profilowanego metalu. Wzmocnienie konstrukcji uzyskuje się dzięki dodatkowym belkom poprzecznym. Belki są przykręcone do siebie, połączenia śrubowe są starannie uszczelnione. Podłogi: wodoodporna płyta pilśniowa lub sklejka, syntetyczna powłoka z perforacją. Podłoga jest pokryta kompozycją kompozytową. Drewno nie gnije i zachowuje wytrzymałość pod masą ładunku.
Ściany kontenerów morskich https://kontenery-morskie24.com.pl/ wykonane są z profilowanego arkusza o nominalnej grubości 1,5 mm. Głębokość profilowania to do 3,6 cm. Ściany przyspawane do ramy są zabezpieczone antykorozyjnie i są wodoodporne. W podstawie dachu kontenera morskiego budowa jest profilowana walcowanym metalem. Maksymalna grubość wynosi 2 mm. Dach jest połączony z ramą za pomocą spawania.
Rodzaj drzwi zależy od konfiguracji kontenera morskiego. W niektórych typach kontenerów nie ma w ogóle drzwi. W klasycznych wersjach kontener jest wyposażony w jedną lub dwie pary drzwi skrzydłowych. Istnieją opcje z bocznym ustawieniem: ściana boczna ma drzwi, przesuwa się lub odchyla do tyłu. W wersji podstawowej drzwi zawieszone są na 4 zawiasach. Istnieje mechanizm blokujący. Główne szyfry i symbole wyjaśniające specyfikację kontenera są stosowane do tego elementu.
Kontenery morskie budowa elementów – zabezpieczenia przed korozją
Powłoki zabezpieczające nakładane są na części bez cynkowania w kilku etapach:
- Piaskowane panele stalowe
- Gruntowanie
- Zastosowanie substancji antykorozyjnej.
Niektórzy wykonują lakierowanie powierzchni. Kontener morski jest malowany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Grubość wewnątrz wynosi 80 mikronów, na zewnątrz 110 mikronów.
Kontenery morskie budowa zawiera także dodatkowe urządzenia:
- Odlewane okucia narożne: do chwytania pojemników z zawiesiami dźwigowymi
- Tunel z przodu przyczepy.
Projekt kontenera morskiego
Moduł ładunkowy do wysyłki składa się ze spawanej ramy złożonej z profilowanych stalowych belek. Ściany i sufit skrzynki są osłonięte profilowaną blachą o grubości 1,5 mm, zabezpieczoną przed korozją podwójną warstwą farby. Moduł jest wyposażony w uchylne bramy do szybkiego załadunku lub rozładunku materiałów. Istnieją modele z ładowaniem bocznym lub pionowym. Drzwi są zamykane specjalnym mechanizmem, który zapobiega samowolnemu otwarciu bramy.
Kontener o wysokości 20 stóp, przeznaczony do przenoszenia wózkiem widłowym, jest wyposażony w boczne kieszenie. Szczeliny w dolnej belce zapewniają niezawodną przyczepność podczas ruchu pojazdu. 40-stopowa konstrukcja kontenera eliminuje potrzebę korzystania z wózka widłowego ze względu na wysokie prawdopodobieństwo utraty równowagi. Przenoszenie modułu odbywa się za pomocą łączników narożnych i specjalnych urządzeń podnoszących.
Konstrukcja zbiornika cysterny
Kontenery morskie zbiornikowe służą do transportu płynnych i gazowych ładunków. Konstrukcja składa się ze zbiornika wyposażonego w system zaworów i rurociągów do załadunku i rozładunku produktu. Zbiornik jest zamocowany wewnątrz ramy stalowych belek o prostokątnym przekroju z przekładkami i kątami sztywności. Metalowa rama chroni zbiornik przed uszkodzeniem podczas transportu. Moduły są wyposażone w drabiny podnoszące, platformy do obsługi komunikacji, systemy kontroli temperatury i ciśnienia wewnątrz zbiornika. Kontenery cysterny przechodzą okresowe testy pod kątem trwałości i szczelności systemów.
MM Logistic Transport Norwegia |
Grodzka 20/6 |
70-560 Szczecin |
793 008 523 |
www.mmlogistics.com.pl |
![]() |