Konstrukcja kontenerów morskich – budowa

Konstrukcja kontenerów morskich – budowa. Kontenery do wysyłki ładunków drogą morską są produkowane zgodnie ze standardowymi projektami. Konfiguracja kontenera wymaga wygodnego załadunku i rozładunku, bezpiecznego umieszczenia na statku i w terminalu magazynowym. Ponadto w przypadku kontenera morskiego budowa musi zawierać specjalne urządzenia do transportu towarów do miejsca docelowego. Od belek, ścian, podłogi, drzwi, po zawiasy, rygle, słupy narożne.

Konstrukcja kontenerów morskich – budowa

Kontenery morskie https://kontenery-morskie.biz.pl/ to niezawodne stalowe skrzynie o standardowych wymiarach, przeznaczone do transportu towarów różnymi środkami transportu. Konstrukcja pojemnika zależy od celu i objętości pojemników, rodzaju transportowanych materiałów oraz warunków przechowywania towarów. Konfiguracja modeli umożliwia kompaktowe umieszczenie modułów ładunkowych w ładowniach statków morskich, terminali magazynowych, wagonów kolejowych lub na platformach samochodowych. Konstrukcje metalowe są zaprojektowane dla absolutnego bezpieczeństwa ładunku i intensywnej pracy w różnych warunkach.

Metalowa rama kontenera morskiego składa się z następujących elementów:

  • Dno kontenera morskiego, podłoga może być wyłożone sklejkami drewnianymi wodoodpornymi lub perforowaną powłoką syntetyczną
  • Ściany boczne (grubość ścianki zależy od jego przeznaczenia)
  • Belki poprzeczne: górna, podstawy
  • Belka wzdłużna: górna, podstawy
  • Drzwi czołowe
  • Naroże kontenerowe
  • Wałek regulujący
  • Uszczelka
  • Zawias, ucho celne
  • Rygle
  • Słupek narożny.

W kontenerze morskim budowa ramy to profilowany lub wytłaczany walcowany metal (najczęściej z blachy metalowej). Nakładające się zbiorniki są połączone łącznikami narożnymi. W dolnej części większości modeli znajdują się kieszenie technologiczne na wózek widłowy.

Kontenery morskie budowa podłogi, ścian, drzwi, dachu

 

W kontenerach morskich budowa podłogi implikuje obecność głównej belki wzdłużnej z profilowanego metalu. Wzmocnienie konstrukcji uzyskuje się dzięki dodatkowym belkom poprzecznym. Belki są przykręcone do siebie, połączenia śrubowe są starannie uszczelnione. Podłogi: wodoodporna płyta pilśniowa lub sklejka, syntetyczna powłoka z perforacją. Podłoga jest pokryta kompozycją kompozytową. Drewno nie gnije i zachowuje wytrzymałość pod masą ładunku.

Ściany kontenerów morskich https://kontenery-morskie24.com.pl/ wykonane są z profilowanego arkusza o nominalnej grubości 1,5 mm. Głębokość profilowania to do 3,6 cm. Ściany przyspawane do ramy są zabezpieczone antykorozyjnie i są wodoodporne. W podstawie dachu kontenera morskiego budowa jest profilowana walcowanym metalem. Maksymalna grubość wynosi 2 mm. Dach jest połączony z ramą za pomocą spawania.

Rodzaj drzwi zależy od konfiguracji kontenera morskiego. W niektórych typach kontenerów nie ma w ogóle drzwi. W klasycznych wersjach kontener jest wyposażony w jedną lub dwie pary drzwi skrzydłowych. Istnieją opcje z bocznym ustawieniem: ściana boczna ma drzwi, przesuwa się lub odchyla do tyłu. W wersji podstawowej drzwi zawieszone są na 4 zawiasach. Istnieje mechanizm blokujący. Główne szyfry i symbole wyjaśniające specyfikację kontenera są stosowane do tego elementu.

Kontenery morskie budowa elementów – zabezpieczenia przed korozją

Powłoki zabezpieczające nakładane są na części bez cynkowania w kilku etapach:

  • Piaskowane panele stalowe
  • Gruntowanie
  • Zastosowanie substancji antykorozyjnej.

Niektórzy wykonują lakierowanie powierzchni. Kontener morski jest malowany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Grubość wewnątrz wynosi 80 mikronów, na zewnątrz 110 mikronów.

Kontenery morskie budowa zawiera także dodatkowe urządzenia:

  • Odlewane okucia narożne: do chwytania pojemników z zawiesiami dźwigowymi
  • Tunel z przodu przyczepy.

Projekt kontenera morskiego

Moduł ładunkowy do wysyłki składa się ze spawanej ramy złożonej z profilowanych stalowych belek. Ściany i sufit skrzynki są osłonięte profilowaną blachą o grubości 1,5 mm, zabezpieczoną przed korozją podwójną warstwą farby. Moduł jest wyposażony w uchylne bramy do szybkiego załadunku lub rozładunku materiałów. Istnieją modele z ładowaniem bocznym lub pionowym. Drzwi są zamykane specjalnym mechanizmem, który zapobiega samowolnemu otwarciu bramy.

Kontener o wysokości 20 stóp, przeznaczony do przenoszenia wózkiem widłowym, jest wyposażony w boczne kieszenie. Szczeliny w dolnej belce zapewniają niezawodną przyczepność podczas ruchu pojazdu. 40-stopowa konstrukcja kontenera eliminuje potrzebę korzystania z wózka widłowego ze względu na wysokie prawdopodobieństwo utraty równowagi. Przenoszenie modułu odbywa się za pomocą łączników narożnych i specjalnych urządzeń podnoszących.

Konstrukcja zbiornika cysterny

Kontenery morskie zbiornikowe służą do transportu płynnych i gazowych ładunków. Konstrukcja składa się ze zbiornika wyposażonego w system zaworów i rurociągów do załadunku i rozładunku produktu. Zbiornik jest zamocowany wewnątrz ramy stalowych belek o prostokątnym przekroju z przekładkami i kątami sztywności. Metalowa rama chroni zbiornik przed uszkodzeniem podczas transportu. Moduły są wyposażone w drabiny podnoszące, platformy do obsługi komunikacji, systemy kontroli temperatury i ciśnienia wewnątrz zbiornika. Kontenery cysterny przechodzą okresowe testy pod kątem trwałości i szczelności systemów.

MM Logistic Transport Norwegia
Grodzka 20/6
70-560 Szczecin
793 008 523
www.mmlogistics.com.pl

angielski

Related Posts