Jak poprawić pozycjonowanie w Google?

Jak poprawić pozycjonowanie w Google? Pozycjonowanie w Internecie jest niezwykle istotnym aspektem, który może stanowić krótką drogę do sukcesu finansowego. Okazuje się to prawdą niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z ogromnym przedsiębiorstwem, czy jednoosobową działalnością gospodarczą funkcjonującą w pewnej niszy. Znacząca część przyciągania uwagi przeniosła się do Internetu. Trudno to jednak zrealizować skutecznie bez wsparcia wyszukiwarki.

Porównując to do galerii handlowej, wysoko pozycjonowana strona to sklep, który znajduje się tuż przy jej wejściu, a jednocześnie wszędzie są drogowskazy, które na niego kierują. Odległa pozycja w wyszukiwarce to sklepik, który jest schowany na najwyższym piętrze na samym końcu i w nieciekawym położeniu. Ostatecznie znaczna część pieniędzy zostanie wykorzystana w tym pierwszym, ponieważ tylko on zostanie zauważony. To już bezpośrednia droga do sukcesu finansowego. Jak jednak zyskać tę widoczność? Jak ma się to do specyfiki rynku warszawskiego?

Dlaczego wyszukiwarka Google’a jest tak ważna?

Jak poprawić pozycjonowanie w Google?
Jak poprawić pozycjonowanie w Google?

Na rynku oprogramowania w wielu dziedzinach istnieje silna konkurencja i podmioty o porównywalnym znaczeniu. W przypadku wyszukiwarek internetowych odnotowuje się zdecydowaną przewagę ze strony Google i inne rozwiązania traktowane są jako marginalne. Nie oznacza to, że pozycjonowanie to temat, który odnosi się wyłącznie do Google. Rozwiązania takie jak Yahoo, Bing czy DuckDuckGo również mogą naprowadzić klienta do kupna. Nie zmienia to faktu, że to Google jest zdecydowanie silniejszą wyszukiwarką od konkurencji i to na nim skupia się główną uwagę w trakcie procesu pozycjonowania.

Warszawa a pozycjonowanie witryn względem wyszukiwarek

W wielu sytuacjach użytkownik wpisuje daną frazę, a następnie podaje miasto, w którym szuka odpowiedniej usługi. Oczywiście w ramach sklepów internetowych i wymiany towarów jest to mniej istotne. Usługi działają często na rynku lokalnym. W tej sytuacji nie powinno się myśleć w kategorii tego, że Internet jest taki sam na całym świecie, bo to przecież sieć globalna. Konkurencja może występować na rynku warszawskim lub jakimkolwiek innym lokalnym. W tej sytuacji występuje również inna specyfika niż ma to miejsce w niewielkim mieście. Po pierwsze pojawia się mocniejsza konkurencja. Po drugie jednak możliwość osiągnięcia wyższych zysków.

Zobacz również:

Jak poprawić pozycjonowanie strony internetowej?

Wiemy już, czym jest pozycjonowanie i jaką ma specyfikę. Jakie działania jednak podjąć, żeby poprawić swoją pozycję względem wyszukiwań Google’a lub innego oprogramowania? Istnieją metody, które pozwalają to zrobić. Oczywiście każda dziedzina jest inna, a więc również występują znaczące rozbieżności poziomu konkurencji. Niezależnie od niej powinno się publikować odpowiednie treści (zaraz wyjaśnimy, co oznacza w tym kontekście “odpowiednie”), zadbać o nawiązywanie do witryny z zewnątrz oraz zadbać o techniczną jakość strony.

Publikowanie treści a poprawa pozycjonowania

Nic dziwnego, że pozycjonowanie w dużej mierze sprowadza się do publikowania treści. Zauważmy, że wyszukiwarki mają za zadanie dopasować podpowiedź do tego, czego chciałby użytkownik. Ostatecznie jest to zagadnienie w ramach sztucznej inteligencji, które polega na przetwarzaniu języka naturalnego. Naturalne jest więc publikowanie treści, które będą wyposażone w odpowiednie frazy. Te z kolei powinny być dopasowane do tego, co będzie wyszukiwał użytkownik. Dopasowanie odpowiednich słów kluczowych to skomplikowane zagadnienie, o którym napisano wiele książek. Warto wskazać, że istotna jest regularność publikowania treści, ich jakość (w znaczeniu choćby oryginalności czy poprawności językowej) oraz oczywiście sama dziedzina działania.

Zobacz również:

Linkowanie jako poprawa pozycji w Google’a

 

Linkowanie jest często wskazywane jako jedno z najważniejszych zagadnień pozycjonowania. Na lokalnym rynku warszawskim ważne może być odpowiednie stworzenie sieci linkowania. Co ciekawe, analizowana jest również znaczenie stron, z których pojawiają się tzw. anchory. Pokazuje to, jak złożonym tematem jest pozycjonowanie.

Szybkość działania witryny

Kolejnym aspektem jest optymalizowanie działania strony internetowej. Sprowadza się do wykorzystania efektywnego kodu. Nieodpowiednie wykorzystanie JavaScriptu (języka programowania, który odpowiedzialny jest za najciekawsze elementy wyglądu strony oraz reagowanie na zdarzenia) spowalnia witrynę, a to przecież oznacza obniżenie zadowolenia użytkownika. Rozpatrywanie tego jest więc rozsądnym rozwiązaniem.

Specjaliści od pozycjonowania a widoczność w Internecie

Pamiętajmy, że temat w ramach tego artykułu został zaledwie delikatnie zagajony. W praktyce pozycjonowanie to złożone zagadnienie i zostanie specjalistą w tej dziedzinie, wymaga długoletniego rozwoju. Rynek warszawski wyróżnia się znaczącą liczbą osób wykształconych w ramach tej dziedziny. Trudno rywalizować z nimi na własną rękę. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie osób, które będą robić to za nas. Pamiętajmy, że szczyt wyszukiwania w przypadku Warszawy nie jest możliwy do osiągnięcia z miejsca. Jest to proces, który sprowadza się do stałej poprawy pozycji. To oczywiście wymaga kosztów, ale rezultaty mogą wielokrotnie przewyższać inwestycję.

Related Posts